FAQ Biljetter

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får i samband med biljettköp. Om vi råkat missa just din fråga är du alltid välkommen att maila oss på biljett@kalmarsalen.se.

Vilka evenemang ligger uppe på er hemsida?

Svar: I evenemangskalendern hittar du de evenemang som vi har biljettansvaret för.

Arrangören hänvisar i sin information att jag kan köpa biljett via Kalmarsalen men jag hittar inte evenemanget på er hemsida?

Svar: Ibland blir vi påsläppta av arrangörer att sälja biljetter till deras event men vi har inte fullt biljettansvar. Då sker försäljningen endast på plats i vår biljettkassa eller via telefon 0480-421010.

Varför hittar jag inte eventet på ticketmaster.se?

Svar: Vi har bytt biljettsystem från Ticketmaster sedan mars 2020 för att bland annat göra det enklare för dig som kund att köpa dina biljetter. Alla event vi säljer till hittar du i evenemangskalendern på kalmarsalen.se.

Kan man köpa biljetter till event i hela landet hos er?

Svar: Ja. Vi säljer biljetter till olika evenemang inklusive de som sker på Kalmarsalen. Alla evenemang vi säljer biljetter till finns i vår evenemangskalender här på hemsidan.

När jag ska hitta biljetter så brukar jag googla. Är det rätt sätt?

Svar: Ja visst för att finna evenemanget men däremot ska du endast köpa din biljett via kalmarsalen.se, på artistens hemsida, arrangörens hemsida eller arenans hemsida. Andrahandsbiljetter till event säljs ofta till överpris på olika förmedlingssidor vilka ligger högt upp på tex Google. De ser legitima ut men jämför alltid biljettpriser så ser du snabbt skillnaden.

Varför tar ni ut en serviceavgift?

Svar: Serviceavgiften är till för att täcka den kostnad Kalmarsalen har i samband med boknings- och betalningstillfället. Vid inställt evenemang återbetalas därför inte serviceavgiften. Serviceavgift tillkommer oavsett vart eller hur du hämtar, bokar, eller köper din biljett.

Jag har glömt mitt Ticketmaster lösenord. Hur gör jag?

Svar: Börja med att välja ”Glömt lösenord” och använd det nya lösenord som kommer att mailas till dig. Har du bytt mailadress eller om det inte hjälper att välja ”Glömt lösenord” så ska du skicka ett mail till info@ticketmaster.se eller ringa Ticketmasters support på 077 170 70 70

Jag har glömt mitt Kalmarsalen (Tix) lösenord. Hur gör jag?

Svar: Börja med att välja ”Glömt lösenord” och använd det nya lösenord som kommer att mailas till dig. Har du bytt mailadress eller om det inte hjälper att välja ”Glömt lösenord” så ska du skicka ett mail till biljett@kalmarsalen.se

Efter att jag betalat mina biljetter, så fick jag inga biljetter.

Svar: Kontrollera skräpposten. Finns inte mailet där så skickar du ett mail till biljett@kalmarsalen.se via den epost du angav vid biljettköp.

Jag har köpt biljetter, men nu hittar jag inte mailet med biljetterna. Hur gör jag?

Svar: Har du köpt dina biljetter på kalmarsalen.se med biljettleverantören Tix och skapat en användare, så hittar du dina köpta biljetter där. Har du inte skapat en användare så kontaktar du oss på biljett@kalmarsalen.se så hjälper vi dig.

Har du köpt dina biljetter på ticketmaster.se så loggar du in på ditt konto på Ticketmaster. Under bokningar så har du dina biljetter, och du kan om du vill skriva ut dem eller ladda ner dem på nytt.

Jag har köpt biljetter i er biljettkassa, men nu har jag tappat bort dem. Finns det något ni kan göra?

Svar: Biljetten är en värdehandling. Ibland kan vi hjälpa till och ibland inte. Det påverkas av en del faktorer såsom typ av spelplats och på vilket sätt du blivit av med dina biljetter. Kontakta oss på biljett@kalmarsalen.se eller 0480 421010.

Mitt Kalmarsalen-/Ticketmasterpresentkort har gått ut. Hur gör jag?

Vi tar inte emot presentkort som gått ut. På presentkortet står det tills när det är giltigt. Står det ingen giltighetstid, så gäller presentkortet enligt lag i tio år.