Biljett-vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får i samband med biljettköp.

Jag hittar inte evenemanget på er hemsida.

Svar: På kalmarsalen.se hittar du evenemang som vi har biljettansvaret för. Ibland blir vi påsläppta av arrangörer att sälja biljetter till andra event, men då sker det endast på plats i vår biljettkassa eller via telefon 0480 421010.

Varför hittar jag inte eventet på ticketmaster.se?

Svar: Vi har sedan mars 2020 inte Ticketmaster som biljettleverantör. Alla våra event hittar du på kalmarsalen.se

Kan man köpa biljetter till event i hela landet hos er?

Svar: Från och med januari 2021 slutade Ticketmaster att arbeta med biljettombud. Vi kan därför inte längre sälja biljetter till hela landet.

När jag ska hitta biljetter så brukar jag googla. Är det rätt sätt?

Svar: NEJ! man ska alltid gå in på artistens hemsida, arrangörens hemsida eller spelplatsens hemsida. Tänk på att alltid köpa dina biljetter av seriösa återförsäljare. Biljetter till våra event dyker ibland upp på olika förmedlingssidor, och ofta till ett betydligt dyrare pris. Detta är inget vi står bakom.

Varför tar man ut en serviceavgift?

Svar: Serviceavgiften är till för att täcka den kostnad biljettleverantören har haft i samband med boknings- och betalningstillfället. Vid inställt evenemang återbetalas därför inte serviceavgiften. Serviceavgift tillkommer oavsett vart eller hur du hämtar, bokar, eller köper din biljett.

Jag har glömt mitt lösenord på ticketmaster.se. Hur gör jag?

Svar: Börja med att välja ”Glömt lösenord” och använd det nya lösenord som kommer att mailas till dig. Har du bytt mailadress eller om det inte hjälper att välja ”Glömt lösenord” så ska du skicka ett mail till info@ticketmaster.se eller ringa Ticketmasters support på 077 170 70 70

Jag har glömt mitt lösenord på kalmarsalen.se med biljettleverantör Tix. Hur gör jag?

Svar: Börja med att välja ”Glömt lösenord” och använd det nya lösenord som kommer att mailas till dig. Har du bytt mailadress eller om det inte hjälper att välja ”Glömt lösenord” så ska du skicka ett mail till biljett@kalmarsalen.se

Efter att jag betalat mina biljetter, så fick jag inga biljetter.

Svar: Kontrollera skräpposten. Finns inte mailet där så skickar du ett mail till biljett@kalmarsalen.se

Jag har köpt biljetter, men nu hittar jag inte mailet med biljetterna. Hur gör jag?

Svar: Har du köpt dina biljetter på ticketmaster.se så loggar du in på ditt konto på Ticketmaster. Under bokningar så har du dina biljetter, och du kan om du vill skriva ut dem eller ladda ner dem på nytt.

Har du köpt dina biljetter på kalmarsalen.se med biljettleverantören Tix och skapat en användare, så hittar du dina köpta biljetter där. Har du inte skapat en användare så kontaktar du oss på biljett@kalmarsalen.se så hjälper vi dig.

Jag har köpt biljetter i en biljettkassa, men nu har jag tappat bort dem. Finns det något ni kan göra?

Svar: Biljetten är en värdehandling. Ibland kan vi hjälpa till och ibland inte. Det påverkas av en del faktorer såsom typ av spelplats och på vilket sätt du blivit av med dina biljetter. Kontakta oss på biljett@kalmarsalen eller 0480 421010.

Mitt presentkort har gått ut. Hur gör jag?

På presentkort står det en giltighetstid, och den gäller alltid. Står det ingen giltighetstid, så gäller presentkortet enligt lag i tio år.